Enskild firma

Jag har som sagt mitt lilla företag som jag för fulla muggar arbetar att få igång mer och mer. Bland annat är en hemsida under produktion som min kära vän Kajsa hjälper mig med. Har även gjort en del mycket fina fotograferingar på fina töser med mina höstsmycken. Tiden har tyvärr runnit iväg lite för mycket för mig (som den alltid gör, tick tack tick tack!) men allt är i alla fall igång.

Sen var det då det där problemet med hur det egentligen går till att ha ett eget företag, usch & fy flera gånger om. Allt för mycket att tänka på (känns det som i alla fall), och jag som bara har ett litet litet företag till att börja med. Idag var jag hur som iväg på en liten informationskväll på folkets hus där de gick igenom det där med företag, moms och allt annat. Så nu är det i alla fall lite klarare i huvudet på lilla mig (ska även sitta en stund imorgon och kolla på alla papper), och jag är ett litet steg närmare och mer bekväm i mitt lilla företag som jag vill kalla för desireedesign!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0