ont(?) BLÅSA!



Jag kommer ihåg när man var liten och ramla och slog sig, mamma kom till en räddning och frågade om hon skulle blåsa(?) JA! och sedan var allt bra igen. Inte alltid var det ju bra efteråt, men många gånger. Sedan ville man alltid ha plåster på såret, även om det bara var JÄTTELITE rött, typ en prick av blod så skulle det plåstras om. Dessa plåster hade också en magisk effekt och gjorde att man inte längre hade ont. Fascinerande!!

Igår fick jag ett mail där det stod att dessa raringar (bilden ovan) åter var i lager på bluebox.se
På den hemsidan har de så otroligt mycket roligt och jag kan sitta och titta på allt hur länge som helst. Bl.a. har de massor med roliga plåster i fina plåtaskar och jag funderar skarpt på att inhandla dessa härliga cupcakes. Tänk så gulligt att sätta en söt bakelse över såret. Då tror jag att plåstret fortfarande har en magisk effekt och tar bort all smärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0