egenodlad gurka till frukost ,


Egenodlad gurka på mackan ,

Fick med mig en gurka hem ifrån gurkplantan som pappa fick innan vi åkte till Mallorca. Den första skördade gurkan, men nu har de tydligen skördat två stycken till så att de också får smaka. Gurkplantorna som jag hade kvar hemma under resan mådde inte så bra när jag kom hem igen och alla tidigare påbörjade gurkor hade torkat ihop och desamma hände med alla de nedersta bladen. Men NU har mina älskade plantor lyckats tagit sig lite och som man ser på bilden i tidigare inlägg så börjar även MINA gurkor tjocka till sig för att bli redo för skörd! ÄNTLIGEN!
Förutom mina gurkplantor, tomatplantor och smultronplantor har jag nu även tryckt ner lite sockerärtor i jorden vilka försiktigt kikar upp sedan några dagar tillbaks. Hoppas de växer fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0