Norrtälje marknad ,


Handlade strumpor på Norrtäljemarknaden igår.

Marknaden är till för att köpa marknadsgodis och strumpor. Det skulle nog många svara om du frågade dem. Vissa saker är det tradition att man köper på markanden, samt att det kan vara trevligt att träffa alla människor. Mycket mer är det inte, men det kan ju vara för att marknaden inte är lika trevlig nu när den sedan några år är i hamnen istället för inne i staden, vilket var mycket mysigare. I alla fall, jag köpte strumpor igår!

Mycket trevligt var det även att träffa Louise och Matilda. Ska träffa Louise ungefär en timme idag också, men sedan blir det fika med Jessica, otroligt trevligt då det (åter igen) var mycket länge sedan jag träffade henne.
Imorgon beger jag mig hem till Grycksbo igen. Ska kolla på tågbiljetter idag och se hur jag lyckas pussla ihop allt.

Föresten så brann ett hus upp här i Lohärad igår, japp.. endast ett par hundra meter härifrån.
Jag var inte hemma när det hände, men huset var helt och håller övertänt och gick inte att rädda, så det är inte mycket kvar där nu heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0