smycka din glöggflaska ,



Broderat flask-förkläde med tomte.
Fin dekroation till glöggflaskorna till jul.


Jag har lyckats bli klar med min lille brodering. Som ni ser skulle det bli en liten tomte, mycket söt.
Det är ett litet förkläde till julens glöggflaska och nu har jag bara tre stycken till som jag ska göra, det är i alla fall tre andra motiv vilket är skönt. Jag tycker om att brodera, men föredrar små motiv så de går fort att göra. Kommer kanske ge mig på något större motiv i framtiden då det finns så otroligt mycket fina broderingar att köpa, speciellt med julmotiv.

Dessa små förkläden tycker jag var hur fina som helst, och som den julfantast jag är kunde jag inte vara utan ett sött förkläde som får pryda glöggflaskorna som vi kommer ha hemma i år. Mycket jul ska det vara och varför inte då även smycka glöggflaskorna. Föresten så längtar jag så otroligt mycket tills de kvällar då man kan värma lite glögg och äta några pepparkakor och lyssna på underbar julmusik. Snart är det dags!!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Sött! :) Jag håller faktiskt på med en lite större tavla med små korsstygn. Tålamodskrävande, men det är kul! :)

2009-10-31 @ 17:16:11
URL: http://kaufeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0