ja, så var det

Så hur var det i Italien då? Det var otroligt skönt att komma iväg en vecka. Tyvärr så var det inte så pass bra väder som det var förra året, men det var i alla fall väldigt skönt att få en hel vecka där det enda som fanns i huvudet var träning. Jag lyckades verkligen slappna av och koppla bort allt annat. Måste även tillägga att det var väldigt skönt att vi bara var två i rummet (förra året var vi fyra) då det inte alls blev stressigt när man skulle duscha och göra sig iordning för middagen. STOR skillnad.

Träningen gick bra, om man bortser från att jag inte hade hunnit träna så mycket innan vilket gjorde att jag inte kunde träna snabbhetsträning ordentligt. Kände däremot att jag har fått lite bättre kondition och det var verkligen kul att träna. Redan på första träningspasset började jag känna mig stel och instabil i baksidorna på båda benen vilket var en stor besvikelse. Det var bara att ta det lite försiktigt och inte springa på 100%. Det gick helt okej att träna, till och med sista dagen då jag lyckades sträcka vänster ben lite. Som tur var blev det inte så farligt, men känner vid viss belastning att det gör ont och att det är en liten skada. På andra passet sista dagen lyckades jag även dra till det andra benet lite. INTE BRA! Nu är det till o börja om med träningen och känna efter lite hur "allvarligt" det är. Tror inte det är så svåra skador, men tillräckligt för att inte kunna träna snabbhet. Ser ut som om stafett-SM är lite ur planerna nu. TYPISKT!


Jag kom hem ifrån Italien i fredags och lyckades ta mig hem till Grycksbo. Fick en kväll hemma. På lördag morgon var det dags att åka iväg igen. Iväg till Boda Borg i Karlskoga med jobbet. Har inte varit på något Boda Borg förut, måste säga att det var riktigt roligt. Sen blev det lite utgång, vilket även det var trevligt. Väl hemma igen på söndag eftermiddag var jag otroligt trött. Iväg och jobba lite på tomten, där vi även var på måndag + igår eftermiddag. Nu har vi lyckats städa lite där också.


Nu har jag precis lyckades packa upp båda väskorna, sorterat tvätten, tvättat och städat lite här hemma.
Funderar på om jag ska gå ut på en liten promenad i vårsolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0