två rostade mackor med gräslök på ,

Idag har C och jag varit in till Falun, för att sedan åka till Borlänge och sedan tillbaks till Falun innan det var dags att åka hem igen. Christian har nu köpt sig en cykel och jag har köpt... ingenting, eller jo födelsedagspresent till mor min har vi lyckats fixa men till lillebror har jag/vi inte en aning om vad vi ska köpa.

Vi har även haft tid att åka iväg en sväng till stugan för att se hur det såg ut. Jag passade på att ta med mig en knippe gräslök hem ifrån mitt lilla kryddland. Sen när jag kom hem rostade jag två mackor, på med smör och sedan hackad gräslök. SÅ GOTT! Åt det nästan jämt till frukost under sommarperioden när jag bodde hemma. Underbart med lite "nostalgimat" + att jag snart ska göra iordning lite varma mackor, vilket var ett vanligt kvällsmål hemma.

Torsdagen och helgen närmar sig även med stora steg. På torsdag kl19.34 sätter jag mig på tåget mot uppsala där jag blir hämtad av min kära mor och/eller far för att sedan åka hem till Lohärad. På fredag har jag en klipp- & slingtid. ÄNTLIGEN! På lördag fyller bror min 20år, vilket betyder att det kommer lite besök till Lohärad. Sen ska jag se till o träffa söta Louise något någon av dagarna också. Kanske någon annan som har lust o ses? Eftersom jag inte jobbar på måndag (för tillfället i alla fall) så kanske det blir till att åka hem då istället för på söndag. En extra dag hemma på landet är inte helt fel, hoppas på SOL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0