förlossning

 
Onsdagen den 13 juni 2012 kl:18.39 föddes vår lilla prinsessa Elina. Värkarna började på natten till onsdagen och var återkommande, men dock inte helt regelbundna. Vid 02.30 blev jag tvungen att väcka Christian då det gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Med Christians hjälp lyckades jag hantera smärtan och jag kunde andas igenom värkarna. Vi ringde till förlossningen och pratade och de tyckte vi skulle försöka avvakta hemma då det skulle kunna vara förvärkar som skulle avta. Vi trodde ju att det var så eftersom de inte kom så regelbundet. Duschade i två timmar och satt sedan med vetekudde i soffan i en timme, sedan ringde vi igen och då sa de att vi kunde åka in om vi ville. De kunde i alla fall göra en kontroll och se hur det såg ut. Vid 05.30 bestämde jag mig för att vi skulle åka in och kolla läget, däremot trodde vi båda att vi skulle bli hemskickade. Så blev det inte. Vid kontrollen visade det sig att jag var öppen 4cm och det var bara för Christian att gå ut och hämta förlossningsväskan och parkera om bilen. 13 timmar senare låg det en liten flickebebis på min mage.
 
 
kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0