julfreak i högsta grad

Som det julfreak jag är så har jag gått och längtat efter julen i säkert två månader redan. Jag vet, det är inte klokt, men så är det i alla fall. Nu när alla andra också börjar få den där efterlängtade julkänslan känns det bra för mig, eftersom jag inte längre är ensam. En efter en har faktiskt kommit och sagt till mig att "nu börjar jag också längta efter julafton" och det är som ljuv musik i mina öron!

I onsdags kom den första snön. Helt underbart! Nu sitter jag varje morgon och kollar på vädret i norrtäljetidningen och hoppas att det kommer vara minusgrader hela veckan så att jag får ha kvar min vita miljö runt huset. Idag när jag kom hem efter min träning på Bosön (som för den delen gick mycket bra, fantastiskt) så får jag höra att ännu mer snö har fallit här ute i Lohärad. Och minsann, här var det vinterland. Nu hoppas jag bara på att det stämmer det som stod i tidningen, att snön ska fortsätta falla flera dagar till! uuunderbart.

Imorgon ska föresten jag & mor till IKEA i uppsala för att inhandla lite saker till hushållet. Jag kommer (även mamma, som är lite julkär som jag) att spana in allt julfint som går att se. Som sagt, som det julfreak jag är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0